diablokillen.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om träningen med vår hund och vi har en dvärgpinscher/papillon som är 16 månader och vi köpte han när han va 8 månader när vi köpte han.

Valp kursen

Publicerad 2013-11-15 09:35:03 i Allmänt,

Jag och min fru började på valpkuresen med våran Diablo på måndagen den 11 November och kursen är på sex gånger och vi tcyker kursen är bra och man får lära sig mycket som man inte har tänkt på.
 
Så den 11 November började det med Presentation av deltagare och kursledare.
Vaccination och chip märkning, Kort om hundhavande. Promenad med hund.
Och vi hade som lexa Din ras och prentation av din hundras.
 
Så det var mycket som jag inte viste om vår hund som jag fick veta när jag läste lite om den.
 
Men på själva promenad träningen fungerade det bra och vi skulle ge mycket beröm och godis.
När man skäler på hunden så ska man ge beröm när den har kontakt med dig och ge godis i början.
Men det får inte bli så att den lysnar till godis för då blir det fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela